Kontakt - +45 21 35 00 70
Vi leverer lokalt i Silkeborg og omegn
Velkommen

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger:

BLOMST & GREN
Balle Bygade 2
8600 Silkeborg

Tlf: +45 21350070
CVR: 37293482

Email: butik@blomstoggren.dk

Blomster til levering i Silkeborg og omegn:

Alle vores buketter og arrangementer bindes af vores erfarne blomsterdekoratører. Når du bestiller en buket eller et arrangement her på websiden, til lokal levering, vælger du en stilart, en farveskala og en pris. Blomsterdekoratøren bestemmer herefter sammensætningen af blomsterne, ud fra sæson og bedst tilgængelige kvalitet. Vi har valgt denne fremgangsmåde for at sikre, at det altid er årstidsbestemte blomster og den bedste kvalitet der leveres.

Du bestemmer stil, farve og pris - vi designer din helt unikke buket.

Størrelse og pris på blomster til levering i Silkeborg og omegn:
Billederne vi viser på websiden er i mediumstørrelse. Vores buketter og arrangementer findes i tre størrelser: Mini, Medium og Max. Mini har samme form og farve som Medium, men antallet af blomster er færre og buketten mindre end Medium. Max er den store luksusbuket med endnu flere blomster og mere grønt.

Vores begravelsesprodukter kan i de fleste tilfælde også bestilles i tre størrelser.

Hvis du ønsker at købe blomster til en højere værdi end de angivne muligheder på websiden, er dette naturligvis også muligt. Kontakt da venligst butikken på tlf. 21350070,så hjælper vi dig gerne.

Levering i Silkeborg og omegn koster 65 kr.

Bestilling til afhentning hos Blomst & Gren

Bestilles der til afhentning i butikken, skal bestillingen være afgivet senest 2 timer før afhentning.

Dette gælder både på hverdage og lørdage. Har du travlt og har ikke kunnet overholde ovenstående tidsfrist, er du velkommen til at ringe til butikken, så hjælper vi dig, hvis vi kan. Ring på tlf. 21350070.

Bemærk: Bestillinger til afhentning søndag, skal være afgivet senest lørdagen før kl. 12.00.

Afhentning skal ske inden for åbningstiden, medmindre andet aftales. Åbningstiderne kan variere i højtiderne. Se åbningstiderne her: http://www.blomstoggren.dk/kontakt-os

Bestillinger til levering i hele Danmark:

Vi samarbejder med Euroflorist omkring levering af blomster i hele Danmark. Når du bestiller til hele Danmark, vælger du dine blomster ud fra Euroflorists sortiment.

For levering samme dag skal bestillingen være afgivet inden 12.00 på hverdage og inden kl. 10 om lørdagen. Udbringning i hele Danmark koster 70 kr.

Alle disse buketter, arrangementer og planter, er kvalitetshåndværk lavet af lokale florister, i de enkelte byer. Produktet der leveres vil altid så vidt muligt, ligne billederne i webshoppen. Dog kan der forekomme visse afvigelser afhængig af blomsternes tilgængelighed i området og efter sæson. Tilgængeligheden af visse blomster varierer i løbet af året, og i tilfælde af at floristen ikke kan skaffe de bestilte blomster, bliver disse erstattet af lignende. Ligesom blomsterne kan variere, kan antallet af tilbehør i buketter, arrangementer og planter også variere. Vores florister vil naturligvis altid gøre deres bedste for at levere det bestilte produkt. Hvis dette ikke er muligt, vil floristen levere blomster i samme farve og form som dét der er blevet bestilt.

På helligdage og ved højtider kan udvalget af blomster variere fra butik til butik, afhængigt af tilgængelighed.

Ved køb af Euroflorists produkter, er Euroflorists købsvilkår gældende.

Bestillinger til udlandet:

Vi samarbejder med Euroflorist om levering af blomster i udlandet. Til udlandet kan vi ikke altid garantere det ønskede indhold i buketter/arrangementer, da sortimentet varierer i de forskellige lande og efter sæson. Men vi vil naturligvis informere om særlige ønsker i bestillingen, så den leverende florist kan efterleve dette, hvis muligt. Ved køb af Euroflorists produkter er Euroflorists købsvilkår gældende. For priser og køb af udlandsbestillinger, kontakt Blomst og Gren på tlf. 21350070.

Abonnement på blomster

Du har mulighed for at bestille abonnement på blomster som både privatperson og som firma. Som privatperson lægger du din bestilling her på siden og vi sørger for levering ud fra de oplysninger, du har indtastet. Vil du gerne have en firmaaftale skal du først have login-oplysninger som du let opretter på siden. Som firma vil du modtage en månedlig faktura på dit køb.

Ved indgåelse af abonnement (private) indtastes kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre. Ved erhverskunder sker abonnementstræk via faktura.

Oplysning om kriterierne (betingelserne) for at gennemføre træk på kundens kortnummer

Der gennemføres træk på kundens betalingskortnummer i overenstemmelse med det beløb og den periode, der blev valgt under tegnelse af abonnementsaftalen. Der kan aldrig trækkes mere end det angivne beløb (prisen).

Oplysning om hvordan kvittering leveres/stilles til rådighed (fx mail eller pr. post)

Ved gennemførelse af abonnementsbetaling sendes der en e-mail med kvittering for betalingen.

Oplysning om kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold (fx hvilke forpligtelser kunden har)

For at sikre abonnementbetalingernes gennemførsel og dermed levering af ordren, er det op til kunden at sørge for, at kortet er aktivt. Hvis betalingskortet er bortkommet eller udløbet, kan der oprettes en ny abonnementsordre med et nyt betalingskort. Det gamle abonnement stopper automatisk ved udløb af ordren.

Proceduren for fornyelse og sletning af kortnummer (fx hvis kunden skifter kort)

Hvis det eksisterende kort ikke længere er gyldigt, kan der ikke trækkes yderligere betalinger - og abonnementet stopper dermed. Ved at lægge en ny abonnementsordre med gyldigt betalingskort, kan et nyt abonnement købes. Dette kan fint ske med samme brugerkonto, som købte det oprindelige abonnement.

Proceduren for ophør/opsigelse af abonnement

Abonnementet ophører automatisk ved udløb af den periode, som er valgt ved indgåelse af abonnementet - 3, 6 eller 12 måneder. Abonnementet ophører ligeledes, hvis betaling ikke kan gennemføres på det af kunden angivne kort. En abonnementsaftale kan – efter 5 måneders abonnement – opsiges med 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned (forbrugeraftalelovens § 25, stk. 1).

Gavekort

Vi tilbyder to former for gavekort. Vores lokale gavekort som gælder til køb af varer eller abonnement på blomster fra Blomst & Gren og Eurofloristgavekort som kan anvendes i Danmark, Norge og Sverige. Du kan købe et gavekort som supplement til blomsterne eller i stedet for blomster.

Et gavekort er som udgangspunkt gyldigt i tre år, hvis der ikke er en udløbsdato. Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekortet.

Tillægsprodukter

Under bestillingsprocessen har du mulighed for at købe tillægsprodukter som gaver og tilbehør.

Levering af lokale bestillinger i Silkeborg og omegn

Vi garanterer levering samme dag, hvis bestillingen gennemføres inden klokken 12.00 mandag til fredag og før klokken 10.00 lørdag. Vi leverer som udgangspunkt ikke blomster på søndage og helligdage, med mindre det fx er Mors dag, Valentins dag eller Fars dag og andre særlige lejligheder.

OBS! Bestilles der efter ovenstående tidspunkter, gives der samtykke til, i tilfælde af at vi ikke kan nå at levere samme dag, at der leveres næste hverdag.

Levering sker gerne mellem 08:00 – 18:00 på hverdage og 09:00 – 16:00 på lørdage. Vi kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog altid forsøge at imødekomme eventuelle ønsker. Dette er ikke gældende for begravelser. (Se yderligere information under Begravelser).

Leveringer til firmaadresser sker inden for kontortid, og skal bestilles i god tid. Ved leveringer til for eksempel skoler, hoteller eller firmaer leveres bestillingen oftest i receptionen eller efter aftale.

Vi tager forbehold for ekstreme vejrsituationer som fx sne, is, storm, og vejrlig i øvrigt. Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere, at din bestilling leveres på den bestilte dag, men vi vil naturligvis gøre vores yderste for at nå frem, hurtigst muligt.

Undtaget er levering til begravelse, her kan et bestemt tidspunkt angives og vi garanterer leveringen til det angivne tidspunkt, forudsat at ordren er afgivet inden nedenstående deadline.

Ønsker du nærmere information om levering på særlige dage/tidspunkter, så er du altid velkommen til at kontakte Blomst&Gren på tlf. 21350070

Begravelse

Vi skal have modtaget bestilling på bårebuketter og arrangementer, senest kl. 12, dagen inden begravelsen og bestillinger på kistepyntning senest to hverdage før, hvis vi skal kunne garantere levering.

Foregår begravelsen en mandag, skal vi have bestillingen på bårebuketter og arrangementer senest fredag kl. 12.00, for at kunne garantere levering. Kistepynt skal bestilles senest om torsdagen.

Ønskes der bånd med påtrykt tekst, skal vi have bestillingen senest 2 hverdage inden begravelsen finder sted.

OBS! Ved begravelser dagen efter en helligdag, som f.eks. lørdag efter langfredag eller fredag efter Kristi Himmelfart, så skal vi have bestillingen på bårebuketter og arrangementer, senest kl. 14 hverdagen inden helligdagen for, at kunne garantere levering.

For at vi kan levere blomsterne i rette tid, er det vigtigt, at det præcise tidspunkt for begravelsen fremgår på bestillingen. Blomster til begravelse leveres ca. en time før begravelsen finder sted og lægges altid i kapellet eller i våbenhuset.

Kondolencebuketter kan vi levere samme dag, ved bestilling inden kl. 12 på hverdage og kl. 10 på lørdage.

Du er altid velkommen til at kontakte Blomst & Gren på tlf. 21350070, hvis du har spørgsmål eller ønsker til din bestilling – eller hvis du ikke har nået at bestille din hilsen, inden for den ovenstående tidsfrist. Så forsøger vi at finde en løsning for dig.

Køb og betaling:

På Blomstoggren.dk kan du betale med Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express. Ved kortbetaling hæves beløbet på leveringsdatoen.

Du kan også handle med MobilePay, Swipp og bankoverførsel. Kontakt venligst butikken på tlf. 21350070 så vi kan registrere din betaling. Herefter leveres din bestilling.

Bankoplysninger: Kontakt os.
MobilePay-nummer: 21 35 00 70
Swipp-nummer: 21 35 00 70

Alle priser er inkl. moms.

Leveringssikkerhed

Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.

Ved bestillinger til hospitaler og sygehuse er det vigtigt at give så nøjagtige oplysninger som muligt. Oplys både afdeling og stuenummer.

Venligst bemærk, at vi altid har lov til at kontakte modtageren hvis der skulle være tvivl om leveringsadressen.

Under bestillingen er det muligt at afkrydse at blomsterne kan stilles ved døren eller afleveres hos naboen. Blomst & Gren er ikke ansvarlig, hvis buketten bliver stjålet og bestillingen refunderes ikke. Du skal derfor være opmærksom på, at når du giver os lov til at efterlade blomsterne, så sker det på dit ansvar. Lider blomsterne skade som følge af denne instruks, er det på dit ansvar.

Det er op til Blomst & Gren at vurdere, om det er forsvarligt at stille buketten i forhold til vejrforhold med mere. Hvis det bedømmes at blomsterne ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos en nabo, tages de med tilbage til butikken. Modtageren får et kort om at buddet har været på adressen, og at blomsterne kan afhentes hos Blomst &Gren, Balle Bygade 2, 8600 Silkeborg.

Det samme gør sig gældende, hvis modtageren ikke er på leveringsadressen når blomsterne leveres og buketten ikke kan sættes ved døren, eller afleveres hos naboen.

Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort om at vi har forsøgt at levere bestillingen (primært pga. aflåste hoveddøre til trappeopgange)forsøges modtager kontaktet pr. telefon.

Der leveres ikke flere gange til adressen på samme budpris, men bestiller er velkommen til at ringe Blomst & Gren for at aftale en evt. ny levering og betaling af denne.

Hvis leveringen bliver forsinket, fordi du ikke gav Blomst & Gren lov til at sætte blomsterne ved døren eller aflevere hos naboen, refunderes bestillingen ikke.

Blomst & Gren og modtager kan indbyrdes blive enige om anden leveringsdag end angivet på bestillingen. Modtager skal da kontakte Blomst & Gren, så snart modtager kender til bestillingen.

Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at ophæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af, at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.

Ordrebekræftelse

Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærm og via e-mail på, at ordren er modtaget. Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, venligst kontakt Blomst & Gren på tlf. 21350070.

Garanti

Vi garanterer, at din blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, og at værdien svarer til det bestilte.

Fortrydelse og Reklamationer

Købelovens regler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte Blomst & Gren. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.

Vær opmærksom på, at varer med en naturlig holdbarhed, der er kortere end 24 måneder, har en reklamationsret, der er begrænset til varens naturlige levetid. Det er altid en god ide at klage så hurtigt som muligt ved eksempelvis afskårne blomster, da det ellers kan være svært at vurdere, om der foreligger en mangel ved varen eller ej. Reklamationen skal ske uden ugrundet ophold efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler.

Lever kvaliteten eller udførelsen ikke op til dine forventninger beder vi dig kontakte Blomst & Gren tlf. 21357000 eller butik@blomstoggren.dk, hurtigst muligt og helst samme dag som levering er foretaget. En reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.

Tag flere billeder af den leverede vare og send dem til os, hurtigst muligt, da billeder gør det lettere for os at vurdere klagen.

Fortrydelsesret

Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering. Ifølge Forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder vin, chokolade og specialiteter ( fx gavekurve/sæt), og blomster(såsom afskårne blomster, planter, plantedekorationer, dekorationer af afskårne blomster, gavekurve, buketter o.lign.).

Hos Blomst & Gren kan du fortryde din bestilling ved at e-maile eller ringe til os helt frem til den sidste hverdag før leveringsdagen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Persondatapolitik

Blomst & Gren behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Kundens oplysninger skal være korrekte, da vi måske har behov for at komme i kontakt med dig. For at du kan indgå købsaftale med Blomst & Gren, har vi derfor brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Personoplysningerne registreres hos Blomst & Gren og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er Blomst & Gren.

Som registreret hos Blomst & Gren, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: butik@blomstoggren.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Blomst & Gren på email: butik@blomstoggren.dk eller tlf. 21350070.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Kontakt

Blomst & Gren har åbent mandag-fredag kl. 9.30 - 17.00 og lørdag kl. 9.00 - 14.00. Tlf. 21350070. Uden for vores normale åbningstider kan du kontakte os på e-mail butik@blomstoggren.dk. Vi behandler e-mail og ordrer i vores åbningstider, og vi bestræber os på at svare alle e-mails hurtigst muligt.

Blomst & Gren forbeholder sig ret til, uden varsel, at ændre i salgs- og leveringsbetingelserne.